Mozgásszervi problémáim miatt, több mint 30 éve tértem át a húsmentes, vegetáriánus étkezésre. Időközben a Természetgyógyász Akadémián mélyítettem el táplálkozástudományi ismereteimet. Megtanultam, hogy hús nélkül is lehet teljes értékű táplálkozást folytatni. Az sem mellékes, hogy időnként minden ruhát ki kell mosni, a lakást ki kell takarítani, és így a szervezetünknek is szüksége van megújulásra, és egy alapos takarításra.

Ennek érdekében – tekintettel a böjti időszakra is – összeállítottam egy egyhetes húsmentes kiegyensúlyozott étrendet, mely a súlyunkra is jótékony hatással lehet. A reggeli álljon gyógyteából /máj-, vagy vesevédő tea. Szíverősítőnek galagonya tea stb./ néhány gyümölcs, vagy zabkása, ahhoz is lehet gyümöl-

csöt, sörélesztőpelyhet adni, pár szem diót, mandulát, mogyorót.

1.)Ebéd: Zellerkrémleves + Céklapüré zöldségfasirttal – Vacsora: Kaliforniai paprikába töltött körözött

2.) Ebéd: Karfiolleves + Gombapörkölt rizzsel, salátával – Vacsora: Görög saláta

3.) Ebéd: Brokkoli krémleves + Sütőtökpüré

(ha kell rántott sajttal) Vacsora: cékla-alma-sárgarépa salátacitrommal ízesítve 

4.) Ebéd: Paradicsomleves (betétnek reszelt sajt) + Spenót tükörtojással – Vacsora: Egy szelet pirítós fokhagymával, Savanyú káposztával

5.) Ebéd: Karalábé leves + Rizzsel töltött hagyma salátával – Vacsora: Párolt zöldbab

6.) Ebéd: Gombakrémleves + Csőben sűlt karfiol (sajttal megszórva) – Vacsora: Joghurt újhagymával, paprikával, paradicsommal

7.) Ebéd: Fejtett bableves + Paradicsommal

rakott krumpli céklasalátával – Vacsora: Egy

szelet barnakenyér magpástétommal A napok természetesen felcserélhetőek. Igyekeztem minden vércsoportnak megfelelő összeállítást készíteni. Az „A” vércsoport jobban tolerálja a gyümölcs-zöldség ételeket, de a tejtermékeket kevésbé. A „B” vércsoport minden étkezéshez ehet sajtot, tejfölt, míg a „0”-ások max. száraz túrót fogyaszthatnak, de ehetnek több magot és tojást. A napközbeni éhséget egy-egy alma, sárgarépa fogyasztásával tudjuk leküzdeni. Érdemes odafigyelni a folyadékfogyasztásra is. Víz nélkül nincs megtisztulás. A több gyümölcs, lédús zöldség csökkenti a szomjúságérzetet, ezért tudatosan kell az ivásra figyelni.

Hozzászólások

hozzászólás